Regulamin + Zasady gry

Regulamin + Zasady gry

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Regulamin + Zasady gry  Empty Regulamin + Zasady gry

Pisanie by Kikunohana 25/08/17, 01:47 am

Regulamin + Zasady gry

Forum oparte jest na wydarzeniach odgrywających się w dawnych okresach panowań rządów Tokugawy, Ming i Joseon. Wszelkie opisy historyczne zostały wymieszane z fikcją. Dlatego też prosimy nie odbierać niczego na poważnie, gdyż zależy nam na dobrej zabawie.
Wiele dodatkowych materiałów i zaczerpniętych inspiracji wykorzystane zostały z gier, anime i mang. Nie tylko źródeł historycznych.

Rejestrując się na forum, akceptujesz zawarte na forum zasady gry i regulamin. Pamiętaj! Nieznajomość regulaminu i zasad, nie zwalnia Cię od ich przestrzegania!

Zasady Ogólne:

  1. Atmosfera na forum jest najważniejsza. Każdy kto przychodzi tutaj pograć, oczekuje spokoju, zrozumienia i dobrej zabawy. Nie tolerujemy chamstwa, przeklinania i wyzywania. Pragniemy, aby nasze grono graczy, mistrzów gry i administracji żyło w zgodzie, wspierało się, pomagało wzajemnie i wspólnie budowało forum.

  2. Jeżeli jesteś z jakiejś sytuacji na forum niezadowolony, zgłoś sprawę administratorowi forum i wyjaśnij na spokojnie. Wszystkie sprawy da się ugodowo rozwiązać. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że nie dogodzimy wszystkim i zawsze będą jakieś uwagi. Mamy jednak nadzieję, że będą one minimalne.

  3. Postacie gracza, który przez okres 30 dni, od napisania ostatniego posta fabularnego, zaprzestaje swojej aktywności fabularnej nagle, bez zgłoszenia nieobecności w odpowiednim temacie, zostają przeniesione do grupy "Nieaktywnych". Po upływie dodatkowych 60-90 dni, administracja w zgodzie z mistrzami gry, może podjąć decyzję o uśmierceniu tych postaci.

  4. Rejestrując się na forum, prosimy aby nazwa konta zawierała imię i nazwisko naszej postaci. Konta z nazwami "byle jakimi", zostaną usunięte po 7 dniach, jeżeli gracz nie podejmie działań w celu tworzenia swojej postaci.

  5. Multikonta - są dozwolone. Na starcie każdy może stworzyć do trzech postaci. Warunkiem jest sprawienie, by każda z tych postaci była aktywna fabularnie. Jeżeli gracz zapragnie stworzyć kolejną postać, przekraczając narzucony limit, powinien w tej sprawie skontaktować się z Administracją z prośbą o przyznanie dodatkowego limitu. To czy go otrzyma, może zależeć od jego aktywności wszystkich postaci na fabule.

  6. Zabrania się zamieszczania zdjęć pornograficznych i niezgodnych z prawem. Dotyczy to całości forum, jak i tworzeniu naszych postaci, dobierając zdjęcia na awatar i podpisy. Administracja ma prawo do usunięcia takich zdjęć natychmiastowo.

Fabuła:

  1. Akcja na forum rozgrywa się w czasach panowania trzech wielkich dynastii: Tokugawa, Ming i Joseon. Miejscem są kolejno Japonia, Chiny i Korea. Fabuła została przygotowana na podstawie źródeł historycznych, wymieszanych z fikcją. Czyli z pomysłami autorskimi oraz inspiracją grami, anime i mangą.

  2. Bilokacja - dozwolona, do maksymalnie dwóch miejsc fabularnych. Nie można wziąć bilokacji w sytuacji, kiedy nasza postać bierze udział w walce, lub jest poważnie ranna.  

  3. Odpowiadając na posty naszego gracza, starajmy się pisać rozbudowane zdania. Minimalnie, by znalazło się dziesięć zdań. Dzięki temu tworzymy wspólne opowiadania i dialogi. Każdemu będzie się przyjemnie czytało. Nie wymagamy esejów na nie wiadomo ile stron. Starajmy się też nie przesadzać, jako że niektóre osoby długość treści może przytłaczać. Wyjątek stanowić może Mistrz Gry, który pod swoimi skrzydłami może mieć więcej niż dwóch graczy i zmuszony jest do opisywania każdemu zdarzenia, bądź sędziując i oceniając walki.

  4. Podczas wydarzeń fabularnych, może dojść do uśmiercenia naszej postaci. Jeżeli zginie, nie ma szans na jej powrót. Jedynie proces inkarnacji może pomóc odrodzić się jej duszy na nowo. Niestety, aby nasza postać mogła fabularnie po śmierci przejść w proces inkarnacji i narodzić się na nowo, zmuszeni będziemy grać od poziomu niemowlęcia. Jako narodzony na nowo.

  5. Inkarnacje - czyli odrodzenie duszy z przeszłych okresów, w których żyła. Nie zabraniamy tego, o ile gracz wspomni o tym w swojej karcie postaci i zaznaczy, czyjego wcielenia jest jego postać.

Nasza Postać:

  1. Na forum występuje tylko jedna rasa - ludzie.

  2. Zważając na to, iż fabularna akcja na forum dzieje się w krajach Azjatyckich (Japonia, Chiny, Korea itd.), wymagane jest dobieranie na wizerunek postaci, pochodzących z krajów, jakie występują na forum. Oznacza to, że postać powinna mieć pochodzenie azjatyckie, jak i sam wygląd.

  3. Jeżeli pragniesz grać na tym forum, ale nie czujesz odgrywania postacią wizerunku azjatyckiego, nic nie stoi na przeszkodzie, by stworzyć sobie Anglika, Francuza, Hiszpana, Polaka, Ruska itd... Pamiętać należy, że w takim przypadku wymagane jest w biografii swojej postaci wytłumaczyć, jakim cudem nasza postać znalazła się w jednym z krajów azjatyckich. Przekonujące historie postaci administracja będzie wstanie zaakceptować. Takie postacie trafiają do grupy "niezależnych".

  4. Wizerunek postaci powinien przedstawiać realną postać. Aktorów i aktorek mamy pod dostatkiem. A filmów z okresów dawnych Chin, Japonii czy Korei, będących gatunkiem fantasy czy historii - nie brakuje. Miłośnicy kultury dalekiego wschodu, bardzo dobrze o tym wiedzą.

  5. Awatary na wygląd naszej postaci, powinni posiadać wymiary 200 pikseli szerokości i 320 pikseli wysokości. W razie problemów z przycinaniem, obróbką czy modyfikacją zdjęć, można pomoc znaleźć w dziale "Avatarnii".

  6. Podpisy pod postaci są dostępne dla każdego. Niestety ten serwer posiada swoje ograniczenia, w postaci maksymalnej ilości znaków 1000. Mimo tego małego ograniczenia, które uważamy za słuszne, prosi się jednak o zachowanie umiaru w zamieszczaniu grafik, aby nie rozciągały forum w szerokości i wysokości. Podpis ma być symboliczny i nie najważniejszy.

Mistrz Gry:

  1. Mistrz Gry, to osoba prowadząca rozgrywki na forum w celu urozmaicenia gry graczom, oraz wspomaganiu ich rozwojowi. Pełni również rolę sędziego, podczas rozgrywających się walk i decyduje o jego wyniku, jak i odniesieniu ran przez postacie walczące.

  2. Mistrzem Gry może zostać każdy gracz, który posiada wiedzę i kreatywność myśli, do przygotowywania eventów i ich realizowaniu. Wiąże się to także z posiadaniem odpowiedniego dla siebie wolnego czasu, by podjąć się trochę ważnej roli.

  3. Nazwami kont Mistrzów Gry są postacie mitologiczne z wierzeń japońskich, chińskich, koreańskich, tybetańskich i innych azjatyckich. Imię na swoje konto wybiera się raz i nie należy go zmieniać.

  4. Każdy gracz, który zostaje Mistrzem Gry i tworzy ku temu swoje konto - jest jego właścicielem. Nawet po rezygnacji z tego stanowiska, bądź zostaniu z niego wydalonym przez administrację - konto nadal pozostaje jego własnością. Pozbawione jedynie zostanie praw moderatorskich i przeniesione do grupy "nieżywych". Nie ma ono prawa zostać przekazywanym innemu, nowego Mistrzowi Gry.

  5. Błędnym założeniem jest stwierdzenie, że Admin i/lub Mistrz Gry są nieomylni. Że mogą robić co chcą. Każdy ma prawo się pomylić. Gracz widząc nieścisłości fabularne, lub stwierdzając że MG popełnił błąd - ma prawo zwrócić uwagę i prosić o wyjaśnienia. MG i/lub admin powinni w sposób spokojny, wytłumaczyć podjęte działa takie, a nie inne.

  6. Sędziując walkę dwóch lub więcej graczy, MG bierze pod uwagę umiejętności codzienne jak i nadprzyrodzone, doświadczenie nabyte przez postać i poziom opanowana zdolności nadprzyrodzonych. A także, i co najważniejsze, kreatywność, spryt i pomysłowość podczas wykonywanych ataków i obrony.

  7. Walki. Każdy z graczy ma prawo do ataku i obrony. Opisując swoje czyny, przedstawiany w swoim poście jeden atak, jedną obronę, albo jeden atak i obronę. W przypadku podania większej ilości możliwych ataków, MG ma prawo do odrzucenia pozostałych i sugerowaniu się pierwszą wersją. Czyli, w jednym poście opisujemy jeden atak, albo jedną obronę, albo jeden atak i jedną obronę. W zależności od tego, w jakiej sytuacji znajdzie się nasza postać. Również MG pod swoim postem może wspomnieć, co może wykonać nasza postać. Jakie mamy możliwości.

NPC:

  1. Non-player character, w skrócie NPC. Postacie tworzone na potrzeby wydarzeń fabularnych, mogące odgrywać ważne i istotne role na długi okres. Bądź krótki, będący jedynie tłem fabularnym, jak na przykład publiczność, mieszkańcy miasta/wioski, wojsko itd.

  2. W grupie NPC, tworzone są postacie przez Mistrzów Gry i przez nich prowadzone. Przynależą do jednej grupy i tworzone są z tego samego wzoru karty postaci, na tych samych zasadach co postacie graczy. Pełnią one rolę ważniejszą niż samo tło, jako że mogą być wykorzystywane przez dłuższy okres, np: cesarz, generał, władca wioski, mnich itp. Nie zawsze muszą pełnić wysoką rangę. Mogą być nawet mało znaczącymi osobami, ale dla kogoś cennymi, ważnymi, np.: samuraj z cennymi tajemnicami swojego ostatniego Pana, maiko ze zdolnościami jasnowidzenia itp.

  3. NPC stworzony przez gracza. Tutaj chcielibyśmy uniknąć sytuacji, gdzie każdy gracz tworzyłby swojego NPCa. Nie zawsze jednak jest ten zakaz możliwy, zważając na prowadzenie postaci wymagającej jakiegoś opiekuna, lokaja itp. Administracja może przychylić się do prośby o własnego NPCa, jeżeli gracz w swojej prośbie przedstawi przekonujące argumenty. Wyjątek może stanowić w przypadku stworzenia postaci niewidomej, bądź z paraliżem ciała lub kończyn dolnych, która wymagałaby nieustannej opieki drugiej osoby. Wtedy administracja może poprosić o przygotowanie karty postaci takiego NPCa.

  4. Nie zabraniamy, by każdy gracz podczas rozgrywki, wykorzystywał NPC jako tło mieszkańców czy służby (jeżeli takową zarządza, lub mieszka w posiadłości, gdzie ona występuje). O ile wydarzenia nie są prowadzone przez Mistrza Gry.  

Punktacja i Nagrody:

  1. Na forum wprowadzony został system punktów i nagród, dzięki którym każdy gracz może rozwijać swoją postać fabularnie. Każde nabyte punkty dotyczą jednej naszej postaci. Posiadając multikonta, nie ma możliwości ich sumowania. Punkty przypisywane są na postać, a nie na gracza.

  2. Każdy gracz, przy tworzeniu swojej postaci, na starcie otrzymuje liczbę punktów równą podanego wieku swojej postaci. Na przykład:
    - postać ma 32 lata - otrzymuje 32 punkty do rozdania;
    - postać ma 10 lat - otrzymuje 10 punktów do rozdania;
    - postać ma 85 lat - otrzymuje 85 punktów do rozdania.
    Innym słowy, im więcej lat, tym więcej punktów i tym więcej doświadczenia wstępnie posiada nasza postać.

  3. Późniejsze punkty jako nagroda, zdobyć można:
    - poprzez aktywność fabularną (1 pkt = 1 post, nie wliczają się: retrospekcje i listy)
    - poprzez udział w eventach, misjach, zadaniach organizowanych przez MG

  4. Zdobyte punkty można wymienić na:
    - nowy poziom naszej umiejętności nadprzyrodzonej - wymagany ku temu jest trening z MG lub graczem na poziomie 'doskonały" w wybranej przez nas dziedzinie, by nas nauczał;
    - artefakty, zioła, eliksiry - które zostaną w późniejszych etapach gry wprowadzone.

Umiejętności:

  1. Dzielą się na dwie grupy: codzienne i nadprzyrodzone.

  2. Codzienne, to podstawowe umiejętności i talenty z którymi się rodzimy. W czymś jesteśmy bardzo dobrzy i za to cenieni. Każdy gracz dla swojej postaci wstępnie, może wybrać maksymalnie 5 umiejętności codziennych. Są one darmowe i nie wymagają zakupu przez punkty.

  3. Nadprzyrodzone, to bardziej zdolności wrodzone i przebudzone z rozwojem szóstego zmysłu. Odblokowane poprzez nieustające ćwiczenia medytacji, uzyskania spokoju i harmonii duszy i ciała. Każdy gracz dla swojej postaci wstępnie, może wybrać jedną zdolność nadprzyrodzoną. Umiejętności te wymagają wymiany punktów, będące odpowiednikiem ich wieku. Jeżeli tworzymy młodego człowieka, logicznym jest że będzie posiadł umiejętność na niższym poziomie niż postać z wiekiem starszym, która może umiejętność mieć opanowaną na dość wysokim poziomie. Ważne: aby móc posiadać i korzystać z mocy nadprzyrodzonej, wymagane jest posiadanie umiejętności codziennej "medytacja".

  4. Umiejętności jednej i drugiej grupy można otrzymać jako nagrodę fabularną od Mistrza Gry, za aktywność fabularną i jej rozwój. Administracja z gronem Mistrzów Gry, widząc postępy u gracza, może wynagrodzić mu swoje zaangażowanie nową umiejętnością codzienną lub nadprzyrodzoną. Wszystko może zależeć od tego, ku czemu dana postać się będzie kierować fabularnie.

Chatbox:

  1. Miejsce publicznych rozmów między graczami. Możliwość podjęcia dyskusji na przeróżne tematy związanie i nie związane z tematyką forum. Prosi się o zachowanie odpowiedniej etykiety, nie przeklinania, nie wyzywania i nie obrażania. Osoby łamiące reguły kompromisu, przyjemnej atmosfery mogą być wyrzucane z czata. W ostateczności, mogą mieć zablokowany do niego dostęp na 24h.

  2. Podczas pisania swoich wypowiedzi, dostępny jest panel kolorów i emotek. Emotki zostały wyłączone. W przypadku kolorystyki, prosi się o niekolorowanie swoich treści, w celu ich wyróżniania. Większość z nich nie będzie dobrze czytelna w tle, inne z kolei mogą razić w oczy. Nie utrudniajmy nikomu czytania, ani nie męczmy wzroku naszych odbiorców.

Kikunohana
Kikunohana


https://kikunohana.forumpl.net/ https://kikunohana.forumpl.net/ https://kikunohana.forumpl.net/ https://kikunohana.forumpl.net/

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach